Üdvözöljük a

Dizájn-központú innovációval a vállalkozásokért

honlapján!

-

Dizájn-központú innovációval a vállalkozásokért

Szerző: Czirbik Milán | 2017. február 2.

A Hajdú-Bihar Megyei Kereskedelmi és Iparkamara Enterprise Europe Network irodája és az olasz D'Appolonia Innovációs Tanácsadó Kft. a tavaly nagy sikerrel megrendezett szakmai nap után idén is megszervezte, immár kétnapos dizájn workshopját január 30-31-én. Az esemény kis- és középvállalkozások, valamint vállalkozásfejlesztéssel foglakozó szervezetek számára, külföldi szakemberek bevonásával zajlott le a Nonprofit Gazdaságfejlesztő Szervezetek Házában.

Napjainkban a piaci verseny fokozódásával és az egyre nagyobb számban működő vállalkozások következtében nagyon fontos, hogy egy cég kitűnjön a tömegből, vagyis egyszerre legyen egyedi, tökéletesen pozícionált és alkalmazzon modern marketingstratégiákat, mindezt egy egységes, letisztult arculat keretein belül. Tehát a „dizájn” manapság egyre inkább megkerülhetetlen tényező az üzleti élet szereplői számára. Mondhatni úgy is, hogy aki kimarad, lemarad. A workshop célja éppen ezért az volt, hogy bemutassa a helyi vállalkozók számára, hogy a dizájn szemléletű innováció miként járulhat hozzá az európai kis- és középvállalkozások versenyképességének, hatékonyságának és fenntarthatóságának növekedéséhez.

 

A kétnapos szakmai rendezvény megnyitóján Simonyi Réka, az Enterprise Europe Network regionális vezetője köszöntötte a meghívott olasz vállalkozás képviselőit, Andrea Pestarinót, Marco Di Norciát, Valentina Morellit és Chiara Leccét és örömét fejezte ki, hogy a szoros együttműködés újbóli megnyilvánulásaként sikerült megszervezni ezt a nemzetközi workshopot.

 

A résztvevő hallgatóságot helyi vállalkozók alkották, akik aktívan kivették részüket a rendezvényen történő eszmecseréből és feladatok végrehajtásából. A két nap rendkívül tartalmas programokkal szolgált, ugyanis az előadások mellett – amelyek többek között a dizájn szemléletű innovációról, a stratégiai dizájntervezésről, a vevőközpontú dizájnról és az on-line platformról szóltak – csoportos és interaktív feladatok, kisebb projektmunkák és „brain storming-ok” is szerepeltek, amelyeken szóba kerültek a vállalkozásfejlesztéssel, marketinggel és a dizájnnal kapcsolatos jó- és rossz gyakorlatok konkrét példákkal alátámasztva, valamint esettanulmányok. A szakmai napok sikerét mi sem bizonyítja jobban, hogy egy újabb hasonló workshop kerül majd megrendezésre a tavasz folyamán.