Így változott a hazai nagyvállalati önkéntesség az elmúlt tíz évben

2022.01.20 | Hírek

onkentes

A hazai nagyvállalati önkéntesség fejlődését bemutató tanulmány elemeire, illetve mutatóira bontja az önkéntesség gyakorlatát, és áttekintő képet nyújt a tervezés, a menedzselés és az utánkövetés megvalósításáról. Az elemzés mindezek mellett bemutatja azokat a tényezőket is, amelyek hatást gyakorolhattak a hazai nagyvállalati önkéntesség fejlődésére, illetve befolyásolhatták annak alakulását.

A vállalati önkéntesség szerves része egy cég társadalmi felelősségvállalásának, melynek során a vállalat munkatársai munkaidőben vagy szabadidejükben valami fontos, értelemteli cselekvést hajtanak végre azzal a céllal, hogy hozzájáruljanak a társadalom, a közösség és az egyes emberek jóllétéhez, kiemelten abban a közösségben, melyben a cég működik. Ezáltal a vállalat – lehetőségeihez mérten – erőforrásai egy részét visszaadja a társadalom számára, miközben a munkatársaknak is megvan a lehetőségük az önkéntes projektekben való részvételre, hogy élményekkel, ismeretekkel, képességekkel gazdagodjanak. Sőt, mindezeken túl a vállalat üzleti működésére – üzletmenet, reputáció, fogyasztói kapcsolatok – is pozitív hatással lehet a jól tervezett és menedzselt önkénteskedés.

A tanulmány bemutatja a hazai vállalati önkéntesség főbb jellemzőit, például, hogy ez a fajta támogatási forma mennyiben kapott szerepet, hangsúlyt az évek során a többi támogatási formához képest. Továbbá, arra a kérdésre keresi a választ, hogy vajon miért vágnak bele a cégek az ilyen típusú aktivitásokba, hogy mennyire proaktívak ezen a téren és ki felel a cégen belül az önkéntesség szervezéséért. Az elemzés megvizsgálja a vállalati önkéntesség főbb mutatóit: a vállalati munkatársaknak munkaidőben vagy szabadidőben van lehetőségük másokon segíteni; ez egyéni vagy csoportos formában valósul-e meg; illetve, inkább fizikai vagy szellemi és/vagy pro bono segítségnyújtás történik-e a részükről. A tanulmány végül kitér a vállalati önkéntesség által elérhető eredményekre és hatásokra is.

Dr. Molnár Klárának, az Effekteam igazgatójának, szakmai vezetőjének tanulmánya innen tölthető le: https://effekteam.hu/tanulmanyok/

 

Share This