Újabb 52 milliárd forint támogatás a hazai vállalkozások piacra kerülő innovációinak

2021.07.27 | COVID-19, Gazdaság, Hírek, Pályázatfigyelés, pályázatok

A legnagyobb keretösszegű innovációs pályázat tavaly tavaszi meghirdetését követően, a nagy érdeklődésre tekintettel a Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Hivatal (NKFIH) egy őszi fordulót is elindított a piacvezérelt kutatás-fejlesztési és innovációs projektek támogatására.

A második körben beadott pályázatokról is megszületett a döntés, amely alapján újabb 153 projekt jutott összesen több mint 52 milliárd forint támogatáshoz.

A pályázat arra ösztönözni a hazai cégeket, hogy házon belül vagy felsőoktatási és kutató intézményekkel együttműködésben, jelentős újdonságtartalommal rendelkező piacképes termékeket, szolgáltatásokat hozzanak létre, amivel új munkahelyek teremtéséhez is hozzájárulhatnak. A konstrukció tehát nemcsak a támogatott cégek versenyképességét, hanem a magyar gazdaság egészét erősíti, magas hozzáadott értéket termelő szektorokban bővíti a foglalkoztatást.

A hazai vállalkozások a járványhelyzetben is komoly lehetőséget látnak a kutatás-fejlesztésben, az új innovációk létrehozásában. A Piacvezérelt KFI pályázat tavaly májusban meghirdetett első fordulójában alig egy hét alatt több mint 100 milliárd forint támogatási igény érkezett be. Az eredetileg tervezett 41 milliárd forintnyi keretösszeget ezért az innovációs tárca 59 milliárdra emelte. Egy újabb őszi fordulóban további 20 milliárd forintra jelentettek meg kiírást. Az NKFI Alapon belüli átcsoportosítással ezt a tételt is több mint két és félszeresére növelte meg az ITM.

A második körben így 153 projekt kapott több mint 52 milliárd forint támogatást, tételes listájuk az NKFIH honlapján olvasható. A nyertesek több mint fele műszaki, közel harmaduk természettudománnyal kapcsolatos, hatoduk pedig egészségtudományi innovációt valósít meg.

A kiírások az induló 61 milliárd forint helyett összesen 111 milliárd forinttal támogatják a hazai cégek – kiemelten a kis- és középvállalkozások – együttműködéseit az egyetemekkel és kutatóintézetekkel eredményeik piacosításában.

Forrás: ITM

Share This