HR Akadémiát indított kis- és középvállalkozások számára a Kamaránk

2023.03.25 | Hírek, Hajdú-Bihar, Kamara, kamarai szolgáltatások

munkaeropiac

A HR (Human Resources) ma már kulcsfontosságú szerepet játszik egy vállalat hatékony és eredményes működésében. Ehhez nyújt támogatást a Hajdú-Bihar Megyei Kereskedelmi és Iparkamara. 2022-ben létrejött a HR Szakmai Kollégium, melynek égisze alatt 2023. március 24-én elindult a HR Akadémia kis- és középvállalkozások számára. A HR Akadémia kkv-knak egy 6 alkalomból álló programsorozat, ami alkalmanként egy-egy szakmai előadásra és egy-egy gyakorlati példákat felsorakoztató kérdés-válasz blokkra épül. Mindez előre meghatározott témák mentén. A szervezeti jogkörök-hatáskörök kialakítása és a munkajogi felelősség éppúgy terítékre kerül majd, mint a versenyképes javadalmazás vagy éppen a munkavállalói jóllét és lojalitás.

Dr. Skultéti Éva, a Hajdú-Bihar Megyei Kereskedelmi és Iparkamara főtitkára köszöntőjében elmondta, hogy a vállalkozók egyre többször keresik meg az Iparkamarát azzal a céllal, hogy együttműködéseket és szakmai közösségeket alakítsanak ki egymással. Ezek egyike a HR Akadémia, mellyel a 250 fős foglalkoztatottsági létszámot meg nem haladó cégeket szólítja meg a Kamara.

Papp Imre, a HR Szakmai Kollégium elnöke, a Humán Stratégia Kft. ügyvezetője azzal vezette fel kollégája, Török Nándor HR-szakértő előadását, hogy még az olyan, első hallásra talán száraznak tűnő témáról is lehet sztorikkal tarkított, kinek-kinek a saját gyakorlatába átültethető prezentációt tartani, mint a szervezeti felépítés. Az első foglalkozás keretében szó volt arról, hogy miért fontos egy cégnél a szervezeti felépítés, mit láthat belőle egy tulajdonos, mit érzékelhet belőle a munkavállaló, milyen előnyei vannak, ha jól kommunikáljuk?
„Szervezeti felépítése minden vállalkozásnak van, legfeljebb nincs papírra vetve. 1-2 fős cégnél talán felesleges is leírni, hiszen az egész a fejünkben van. De mi a helyzet a nagyobb cégekkel? Miért fontos a transzparencia, az átláthatóság egy vállalkozásnál? Már 6-8 fős cégnél is érdemes megrajzolni a szervezeti ábrát, hiszen könnyen előfordulhat, hogy a vizualizáció révén döbbenünk rá arra, hogy a munkaszervezetben bizonyos döntési pontok bizony nem jól helyezkednek el. Látnunk kell a hierarchiát, az alá-fölé rendeltségi viszonyokat, a jog- és felelősségi köröket, ezek ismeretében ugyanis a személyre szabott munkaköri leírások is könnyebben elkészíthetőek. Ez pedig elvezet az egyes munkakörök létszámigényéhez, hiszen nem mindegy, hogy az adott feladatot optimálisan hány munkatárs képes határidőre, jó minőségben elvégezni” – mondta az előadó.

Török Nándor azzal folytatta, hogy miért fontos egy cégnél a kulcsemberek és a kulcs munkakörök beazonosítása. „Az ő szerepük és speciális tudásuk ugyanis megkerülhetetlen a vállalati célok és eredmények eléréséhez. A kommunikáció az egyik ilyen kulcsfontosságú terület. Mindenkivel tudatni kell, hogy a munkáltatója számára mennyit ér a munkaereje, a szaktudása. (…) Ugyancsak fontos, hogy a tulajdonosi elvárások minden munkatárshoz eljussanak. Minél rövidebb ennek az információ-áramlásnak az útja, annál hatékonyabb az adott munkaszervezet” – fogalmazott Török Nándor.

Ezt követően a saját vállalkozásukat érintő kérdéseiket is feltehették a résztvevők, ezek mentén folytatódott a program.

A következő, április alkalom témája a munkajogi megfelelőség lesz.

Petneházi Attila

Share This